ΑΡΘΡΑ

Από μαθητές, γονείς και καθηγητές κατά των συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων: «Ποτάμι» αγανάκτησης!

Διαδήλωσαν στο Πύργο και επισκέφθηκαν την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

Του Μιχάλη Δημητρόπουλου
mixalisdimitro@hotmail.com

Ένα «ποτάμι» από μαθητές, γονείς και καθηγητές από όλα τα μήκη και τα πλάτη της Ηλείας ξεχύθηκε και διαδήλωσε χθες το μεσημέρι στους δρόμους του Πύργου ενάντια στις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων στα σχολεία του Νομού.

Οι αντιπροσωπείες των σχολικών μονάδων συγκεντρώθηκαν αρχικά μπροστά από το Δημαρχείο Πύργου, όπου φώναξαν συνθήματα και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο Διοικητήριο της Π.Ε. Ηλείας, όπου και ζήτησαν συνάντηση με τον Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας κ. Γιώργος Φωτεινόπουλο. Τελικά, μετά από «διαπραγματεύσεις», αντιπροσωπεία μαθητών, μαζί με εκπαιδευτικούς και γονείς, ανέβηκαν στην Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου ο κ. Φωτεινόπουλος άκουσε τις αιτιάσεις όλων.

Οι μαθητές εξήγησαν πως είναι αδύνατον τάξεις των 35 τ.μ. να δεχθούν 27 μαθητές, τηρώντας παράλληλα τα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού. Παράλληλα, γονείς και εκπαιδευτικοί ζήτησαν εξηγήσεις για το πώς ελήφθησαν οι αποφάσεις, οι οποίες μάλιστα δεν έχουν αποτυπωθεί σε κανένα επίσημο έγγραφο. Τέλος, τόνισαν προς τον κ. Φωτεινόπουλο πως θα συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι τέλους…

Από την πλευρά του ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, απάντησε πως ο ρόλος του είναι να εφαρμόζει τον νόμο. Ενώ, όπως ανέφερε το excel με τα τμήματα εστάλη από τον Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας προς τον Περιφερειακό Διευθυντή και στη συνέχεια προωθήθηκε προς την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας. Όπως φάνηκε από την συνάντηση και οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι… διαφωνούν.

Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε πως σήμερα το πρωί αντιπροσωπεία μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών θα μεταβεί στην Πάτρα στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για το θέμα.

Τα δεδομένα

Τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά έχουν ως εξής: Μέχρι στιγμής στην Ηλεία μέσω προφορικής εντολής, ύστερα από σχετική λίστα που συνέταξε το Υπουργείο Παιδείας, προβλέπονται συγχωνεύσεις σε 15 τμήματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού. Οι συγχωνεύσεις αφορούν 12 σχολεία του Νομού. Ο νόμος που επικαλείται ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας αναφέρεται σε «σπάσιμο» τμημάτων όταν συμπληρωθεί ο αριθμός των 27 μαθητών. Ωστόσο, ο νόμος προβλέπει για τον περιορισμό της μετάδοσης του covid-19 (ΚΥΑ (Φ.Ε.Κ. Β΄ 4187/10-9-2021), έναν μαθητή σε κάθε θρανίο, σταθερή θέση για κάθε μαθητή, τήρηση αποστάσεων και χωριστά διαλείμματα προς αποφυγή του συνωστισμού, και, το σημαντικότερο αίθουσα 54 τ.μ. για τη φιλοξενία 26 μαθητών. Το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει τόσο η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά και το Συντονιστικό Γονέων, Μαθητών και Καθηγητών (προκειμένου να υποστηρίξουν με στοιχεία τις διεκδικήσεις τους), είναι πόσα τετραγωνικά μέτρα είναι η κάθε αίθουσα που προβλέπεται να φιλοξενήσει τα νέα συγχωνευμένα τμήματα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είναι ξεκάθαρο πως εν μέσω πανδημίας το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί «υπόγεια» να πετύχει για εικονική μείωση των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία, μέσω της μείωσης των τμημάτων.

Γυμνάσιο Ζαχάρως                         1 τμήμα

Γυμνάσιο Πελοπίου                       1 τμήμα

Γυμνάσιο Λάλα                                1 τμήμα

3ο Γυμνάσιο Πύργου                      2 τμήματα

4ο Γυμνάσιο Πύργου                      2 τμήματα

2ο ΕΠΑΛ Πύργου                              1 τμήμα

1ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας 1 τμήμα

2ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας 1 τμήμα

1ο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας                         1 τμήμα

ΕΠΑΛ Λεχαινών                 2 τμήματα

Γυμνάσιο Βάρδας                            1 τμήμα

Γυμνάσιο Καράτουλα                     1 τμήμα

ΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τρύφωνας Αθανασόπουλος, Πρόεδρος ΕΛΜΕ Ηλείας

«Νομίζω ότι η σημερινή συγκέντρωση, γονέων, μαθητών, εκπαιδευτικών αλλά και οι αντιδράσεις της προηγούμενης εβδομάδας, των Δημάρχων και των Δημοτικών Συμβουλίων, του Ιατρικού Συλλόγου με μια ανακοίνωση καταπέλτη για την υγιεινή και ασφάλεια, δίνουν απάντηση στην κυβερνητική επιλογή να συγχωνεύσει τα τμήματα. Θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο να στοιβάζονται 26-27 παιδιά στα τμήματα και μάλιστα ενάμιση μήνα μετα την έναρξη των μαθημάτων. Στην Ηλεία είχαμε 60 κενά και θέλοντας να … «διορθώσουν» αυτή την κατάσταση συγχωνεύουν τα τμήματα. Δε θα σταματήσει αυτή η προσπάθεια. Νομίζω ότι θα έχει μεγάλο πολιτικό κόστος η κυβέρνηση, και να το αναλάβει βεβαίως. Θα πρέπει να ακούει την κοινωνία και να σταματήσει την επικοινωνία. Θεωρώ ότι είναι ένα κομβικό σημείο για την εκπαίδευση και παράλληλα εμείς τρέχουμε τις διαδικασίες για την αξιολόγηση που εκεί θεωρούμε ότι θα υποβαθμίσουν περεταίρω τα σχολεία, θα τα κατηγοριοποιήσουν για αυτό αντιδρούμε και θα αντιδράσουμε δυναμικά το επόμενο διάστημα. Δε σταματάμε εδώ. Απαιτούμε εδώ και τώρα να σταματήσει η διαδικασία συγχώνευσης των τμημάτων».

Παύλος Καραθανάσης, Γονέας μαθητή 4ου  Γυμνασίου Πύργου

«Βρισκόμαστε εδώ για να συμπαρασταθούμε στα παιδιά μας. Αναλαμβάνουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν γιατί μάλλον κάποιοι φαίνεται ότι δεν θέλουν να τις αναλάβουν πιεζόμενοι από τη διαδικασία ίσως αξιολόγησης ή για οποιαδήποτε άλλο λόγο και δε θέλουμε να πάει η εκπαιδευτική διαδικασία και το δημόσιο σχολείο 30 χρόνια πίσω. Γίνεται κάτι παράλογο, γίνεται κάτι αλλόκοτο στη μέση της εκπαιδευτικής χρονιάς, από την αρχή δεν ξεκινήσαμε σωστά και αυτό που γίνεται είναι οπισθοδρόμηση και δεν αναλαμβάνει κάποιος την ευθύνη. Η κεντρική κυβέρνηση δηλώνει ότι δεν έδωσε εντολή για κάτι τέτοιο, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης μας είπε ότι έχει λάβει εντολή να εφαρμόσει το νόμο και προφανώς κάποιος έπρεπε να βγει μπροστά και βγήκαμε εμείς μαζί με τα παιδιά μας. Ας ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι, οι Ηλείοι βουλευτές και όποιος άλλος νομίζει ότι μπορεί να προσφέρει σε αυτό τον τόπο».

Ειρήνη Κουζή, Μέλος 15μελούς 3ου Γυμνασίου

«Εναντιωνόμαστε στη σύμπτυξη των τμημάτων γιατί είμαστε αναγκασμένοι εδώ και δυο χρόνια να πηγαίνουμε στα σχολεία με μάσκες και να τηρούμε όλα τα μέτρα προστασίας για την ασφάλεια μας και τώρα ξαφνικά μας αναγκάζουν να κλειστούμε σε ένα τμήμα με άλλα 27 άτομα χωρίς να τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις. Θέλουμε πίσω τη ζωή μας και το μέτρο αυτό δεν είναι σωστό ούτε για μαθησιακούς λόγους ούτε για λόγους υγείας πάνω απ’ όλα».

Άννα Τζαβάρα, Μαθήτρια Α’ Γυμνασίου 3ου Πύργου

«Θέλουμε να διατηρηθούν οι αποστάσεις. Μετά από δυο χρόνια καραντίνας θέλουμε να συνεχίσουμε κανονικά τη χρονιά μας».

Βάσω Δρίνα, Μητέρα μαθητών στην Α’ και Β’ γυμνασίου

«Αυτό που έγινε, συγχώνευση τμημάτων εν μέσω πανδημίας και πάντα πλάγια, όχι γραπτά αλλά προφορικά… Χρήματα λένε δεν υπάρχουν για την παιδεία. Μια παιδεία και μια υγεία υπάρχει στην Ελλάδα που θέλει βοήθεια. Χρήματα υπάρχουν  αλλά δόθηκαν στα κανάλια αντί για την παιδεία. Να γίνουμε δηλαδή εν μέσω πανδημίας, που είμαστε ήδη 20 παιδιά στις τάξεις, που ήδη έχει περάσει πλαγίως 27 παιδιά στις τάξεις, και βγαίνει ο υφυπουργός παιδείας και μας λέει ότι αυτό δεν ισχύει; Ποιους  κοροϊδεύουν; Ας δοθούν λεφτά για την παιδεία και την υγεία αλλιώς ας παραιτηθούν. Ως εδώ, εμείς θα μείνουμε όσο πάει, δε θα περάσει άλλο αυτό, πρέπει να επαναστατήσει ο κόσμος!».

Εφημερίδα Πρώτη

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

To Top