ΑΡΘΡΑ

Επερώτηση Π. Μπράμου για το αεροδρόμιο Ανδραβίδας

Για τον πολιτικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σχετικά με την αξιοποίησή του

Επερώτηση αναφορικά με την προοπτική αξιοποίησης του Αεροδρομίου Ανδραβίδας κατέθεσε στο περιφερειακό συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας ο Ηλείος περιφερειακός σύμβουλος Παναγιώτης Μπράμος.

Δείτε αναλυτικά:

Το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας αποτέλεσε το επίκεντρο της μεγάλης πολυεθνικής ασκήσεως «Ηνίοχος ‘21», στέλνοντας ένα ισχυρό μήνυμα για τη διεθνή συνεργασία και ασφάλεια της χώρας μας.

Όμως η λειτουργία του αεροδρομίου της Ανδραβίδας και των χρήσεων του είναι εξαιρετικής σπουδαιότητας, καθώς μπορεί να αποτελέσει κορυφαίο μέσο ανάπτυξης και δεν πρέπει να περιορίζεται ο ρόλος του σε μια διεθνή άσκηση δέκα ημερών τον χρόνο.

Στον άξονα της δυτικής Πελοποννήσου έχουν ήδη αναπτυχθεί τα αεροδρόμια της Καλαμάτας και του Αράξου, τα οποία είναι μικτής φύσης, δηλαδή στρατιωτικά αεροδρόμια που εξυπηρετούν και πολιτικές πτήσεις.

Στην πράξη το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, λόγω της πυκνότητας συνδέσεων, έχει καταστεί η αεροπορική πύλη της Πελοποννήσου, ενώ πρόσφατα υπεγράφη και σύμβαση για την ανάπτυξη διεθνούς κέντρου αεροπορικής εκπαίδευσης στην 120 ΠΕΑ.

Επίσης, ο Άραξος με την 116 Π.Μ. παραμένει ένα σημαντικό στρατιωτικό αεροδρόμιο με δύο πολεμικές μοίρες F-16, που εξυπηρετεί και πτήσεις τσάρτερ τους θερινούς μήνες.

Επιπλέον στη χωρική αρμοδιότητα της ΠΔΕ, λειτουργεί και το αεροδρόμιο του Ακτίου, το οποίο πλέον έχει χαρακτήρα αμιγούς πολιτικού αεροδρομίου, παρά το γεγονός ότι στον ίδιο χώρο λειτουργεί Μονάδα Υποστήριξης της Π.Α..

Στον αντίποδα, το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία ως προς το πτητικό έργο, καθώς η 117 Π.Μ. φιλοξενεί μια πολεμική μοίρα F-4E, που προέκυψε από συγχώνευση, ενώ ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους συμπληρώνει αισίως 50 έτη επιχειρησιακού βίου και στο άμεσο μέλλον θα αποσυρθεί.

Ένα πάγιο αίτημα των φορέων της Ηλείας είναι η λειτουργία του αεροδρομίου της Ανδραβίδας για εξυπηρέτηση πολιτικών και εμπορικών πτήσεων. Ειδικότερα η λειτουργία εμπορευματικού σταθμού και η δρομολόγηση πτήσεων cargo, λόγω της δυναμικής αγροτικής παραγωγής και της μεταποίησης, μπορεί να αναπτύξει σημαντικά το εξαγωγικό εμπόριο της Δυτικής Ελλάδας.

Η μεταφορά ποιοτικών πρώιμων αγροτικών προϊόντων και προϊόντων μεταποίησης με ταχύτητα στις διεθνείς αγορές θα εξυπηρετήσει τους αναπτυξιακούς στόχους του πρωτογενούς τομέα και θα συμβάλλει καθοριστικά στην εξωστρέφεια της οικονομίας. Παράλληλα, μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το αεροδρόμιο του Αράξου για την εξυπηρέτηση πολιτικών πτήσεων με στόχευση την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος.

Βεβαίως, αν λόγοι εθνικής ασφάλειας επιβάλλουν τη λειτουργία  του αεροδρομίου της Ανδραβίδας ως αμιγώς στρατιωτικού, θα πρέπει αυτό να ενισχυθεί με την παρουσία νέων πολεμικών μοιρών.

Κατά την άποψη μας είναι δυνατή η συνδυασμένη χρήση του αεροδρομίου της Ανδραβίδας, χωρίς να παρακωλύεται η λειτουργία του ως στρατιωτικού και για την εξυπηρέτηση κυρίως εμπορικών αλλά και τουριστικών σκοπών.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κος. Περιφερειάρχης:

– Ποιος είναι ο πολιτικός σχεδιασμός της ΠΔΕ σχετικά με την ανάπτυξη και οργάνωση των αεροδρομίων που βρίσκονται στη χωρική της αρμοδιότητα;

-Υπάρχει σχετική προετοιμασία εκ μέρους της ΠΔΕ για την υποβολή αιτήματος προς το ΥΠΕΘΑ και την ΥΠΑ για τη λειτουργία του αεροδρομίου της Ανδραβίδας ως πολιτικού – εμπορευματικού;

-Ποιες πολιτικές θα υιοθετήσει η ΠΔΕ για την ενίσχυση των πολιτικών πτήσεων προς τα αεροδρόμια Αράξου και Ακτίου που ήδη λειτουργούν ως πολιτικά.

Εφημερίδα Πρωινή

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

To Top