ΠΑΙΔΕΙΑΣ- ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Οι εκπαιδευτικοί ακυρώνουν και στην πράξη τα «κέντρα αριστείας» της Κεραμέως

Το Υ.ΠΑΙ.Θ. έλαβε ένα ακόμη μήνυμα απ’ την εκπαιδευτική κοινότητα!

Το Όχι των συλλόγων διδασκόντων/ουσών, οι αντιδράσεις των σωματείων αλλά και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων στον χαρακτηρισμό των σχολικών τους μονάδων ως Πρότυπων και Πειραματικών αρχικά έδειξαν ότι δεν πτοούν την Υπουργό. Ακολουθώντας πιστά τα σχέδιά της περί αριστείας, μέσω των διορισμένων απ’ την ίδια Διευθυντών Εκπαίδευσης και με τη λογική του «εντέλλεσθε» προχώρησε στις 11 Μαΐου στον χαρακτηρισμό δημόσιων σχολείων σε Πρότυπα και Πειραματικά, αδιαφορώντας επιδεικτικά για το κύμα αντιδράσεων που είχε προκληθεί με τη γνωστοποίηση (διαρροή θα λέγαμε καλύτερα) των σχολικών μονάδων που προτείνονταν απ’ τις κατά τόπους Διευθύνσεις.

Ο δυισμός που επιχειρείται στον χώρο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την εξάπλωση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων, ο οποίος οξύνει τις ήδη υπάρχουσες κοινωνικές ανισότητες και εντείνει την κοινωνική αδικία, όσο κι αν περίτεχνα παρουσιάζεται ως αφορμή «αριστείας», ακυρώνεται στην πράξη από τους ίδιους τους  εκπαιδευτικούς.  Υποψιασμένοι απ’ την αρχή για τις «αγαθές» προθέσεις του Υπουργείου, δεν ενδίδουν στους εκβιασμούς του ούτε πείθονται από τα καταφανή ψεύδη του. Απόδειξη οι λιγοστές αιτήσεις που κατατέθηκαν για την πλήρωση των κενών θέσεων στα ήδη υπάρχοντα αλλά και στα προσφάτως χαρακτηρισμένα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία και το πλήθος των εναπομεινάντων κενών. (βλ. πίνακα)

Δυτική Ελλάδα

Σχολικές μονάδεςΚενά ανά ειδικότηταΚάλυψη θέσεωνΕναπομείναντα κενά έως 20/8
1ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥΠΕ70 Δάσκαλοι: 10 ΠΕ06 Αγγλικής: 1 ΠΕ08 Καλλιτεχν.: 1 ΠΕ11 Φυσ. Αγ.: 1 ΠΕ86 Πληροφ.: 1 ΠΕ91 Θεατρ.Αγ.: 1ΠΕ70: 3 ΠΕ11: 1 ΠΕ86: 1  10
3ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥΠΕ60 Νηπιαγωγοί: 303
8/Θ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ Δ.Σ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ (ΜΗ ΕΝΤΑΓΜΕΝΟ ΣΕ Π.Τ.Δ.Ε.)ΠΕ70 Δάσκαλοι: 2 ΠΕ06 Αγγλικής: 1 ΠΕ86 Πληροφ.: 1ΠΕ70: 2  2
2/θ ΠΕΙΡ. Δ.Σ. ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ (ΜΗ ΕΝΤΑΓΜΕΝΟ ΣΕ Π.Τ.Δ.Ε.- ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΟ)ΠΕ70 Δάσκαλοι: 101
2/θ ΠΕΙΡ. ΝΗΠ. ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ (ΜΗ ΕΝΤΑΓΜΕΝΟ ΣΕ Π.Τ.Δ.Ε. – ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ)ΠΕ60 Νηπιαγωγοί: 1ΠΕ60:10
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΩΝΠΕ02 Φιλόλογοι: 202
ΜΙΚΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ)ΠΕ02 Φιλόλογοι: 2 ΠΕ08 Καλλιτεχν.: 1 ΠΕ81/82/83/85/88/89: 1ΠΕ02: 1 ΠΕ83:12
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΠΑΤΡΩΝΠΕ02 Φιλόλογοι: 1 ΠΕ03 Μαθημ.: 1 ΠΕ04.02 Χημικοί: 1ΠΕ03: 1 ΠΕ04.02:11
ΜΙΚΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ (ΛΥΚΕΙΟ)ΠΕ02 Φιλόλογοι: 3 ΠΕ04.02 Χημικοί: 1 ΠΕ11 Φυσ. Αγ.: 1  ΠΕ04.02:1 ΠΕ11: 13
Σύνολα381424

Σε μια απέλπιδα προσπάθεια πλήρωσης των κενών θέσεων η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων καλεί τους/τις εκπαιδευτικούς που δεν τοποθετήθηκαν βάσει της αίτησής τους σε σχολεία της επιλογής τους να υποβάλουν εκ νέου αίτηση δηλώνοντας έως 5 προτιμήσεις μέχρι την 20ή του τρέχοντος. Ταυτόχρονα  με πρόσκλησή της στις 19/8 καλεί τους/τις νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.

Και μετά τι; αναρωτιόμαστε όσοι/ες μπορούμε να δούμε πίσω από τους αριθμούς ή, τουλάχιστον, να συνειδητοποιήσουμε τι ακριβώς αυτοί αντιπροσωπεύουν…

Τι αδυνατεί το Υ.ΠΑΙ.Θ. να «χωνέψει»; Ότι το αφήγημα περί σχολείων των αρίστων κατέρρευσε;  Ότι ο εκπαιδευτικός κόσμος, επιδεικνύοντας πρωτοφανή συσπείρωση, αντιτίθεται σθεναρά σε κάθε μεθοδευμένη προσπάθεια της κυβέρνησης να απορρυθμίσει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα; Μιας κυβέρνησης που για να πετύχει τον στόχο της μετέρχεται κάθε νομότυπο μέσο:

  • καταθέτει νομοσχέδια εν μέσω πανδημίας και θέρους και μάλιστα σε μια περίοδο που η χώρα μας πλήττεται από πρωτοφανές κύμα καύσωνα και πυρκαγιών,
  • ανοίγει τα σχολεία χωρίς τη λήψη ουσιαστικών μέτρων κατά της διασποράς του Covid,
  • ξεκινάει κρίσεις στελεχών οι οποίες θα ολοκληρωθούν μες στη χρονιά και θα προκαλέσουν ακόμη μεγαλύτερη αναστάτωση στα σχολεία με τις ανακατατάξεις που θα προκύψουν,
  • απειλεί για απαρέγκλιτη εφαρμογή των νόμων που μόνο η παράταξη της ΝΔ ψηφίζει,
  • απειλεί με τιμωρητική αξιολόγηση τους εκπαιδευτικούς παρά το ηχηρό, σχεδόν ομόφωνο, Όχι που έδωσαν οι σύλλογοί τους,
  • υπόσχεται αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης τη στιγμή που κάνει τα αδύνατα δυνατά να τη διαλύσει υπάγοντάς την στους νόμους της Αγοράς

Δυστυχώς για την κυβέρνηση ο δρόμος για την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών της νόμων περνάει μέσα απ’ την εκπαιδευτική κοινότητα! Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ βρίσκεται και θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό της! Γιατί πάγια θέση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι η ποιοτική αναβάθμιση ΟΛΩΝ αδιακρίτως των σχολικών μονάδων και ΌΧΙ ο διαχωρισμός τους! Διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες και όχι «Εντέλλεσθε» κι εκβιασμοί! Δωρεάν, δημόσια και ποιοτική Παιδεία και Εκπαίδευση για όλους και όχι για την ελίτ!

Τμήμα Παιδείας-Πολιτισμού

Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηλείας

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

To Top