ΑΡΘΡΑ

Το πλάνο για τρένο ξανά στην Ηλεία

Ημερομηνία: 27-05-2021 | Συγγραφέας:Παναγιώτης ΦωτεινόπουλοςΚατηγορίες:SlideΚοινωνίαΝέα

Τον σχεδιασμό του ΟΣΕ ανέπτυξε ο Ηλειος αναπλ. δ/νων σύμβουλος του ΟΣΕ, Θαν. Κοτταράς
-«Εργαζόμαστε για την επέκταση στον Πύργο», δήλωσε ο περ/ρχηςΔυτ. Ελλάδας, Νεκτ.Φαρμάκης
-Ανακαινίζεται η γραμμή Κατάκολο- Πύργος-Ολυμπία με στόχο να χαρακτηριστεί τουριστική
-«Αφωνία» Καραμανλή για την Ηλεία και διαφωνία Σπηλιόπουλου

Η «ανάσταση» του τρένου στην Ηλεία αναμένεται να είναι το επόμενο σημαντικό ζήτημα προς διαβούλευση, καθώς τόσο από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας όσο και από τον ΟΣΕ αναγνωρίζεται ο κομβικός ρόλος του σιδηροδρόμου για την οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον ανάπτυξη.

Κατά τη διάρκεια του χθεσινού workshop που οργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με αντικείμενο συζήτησης τον ρόλο του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη, ο Ηλείος πρόεδρος του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς αναφέρθηκε στον σχεδιασμό για τη γραμμή Πάτρα-Πύργος και στην ωρίμανση μελετών.

«Έχουμε σχεδιάσει και ολοκληρώσει μελέτες για την επαναλειτουργία και την ανακαίνιση της γραμμής στο παλιό μετρικό δίκτυο στο τμήμα Πύργος-Κάτω Αχαΐα και στο τμήμα Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο. Επίσης έχουμε συζητήσει να ξεκινήσουμε μία μελέτη αξιοποίησης όλου του μετρικού δικτύου από την Πάτρα ως τον Πύργο και την Καλαμάτα και από τη γραμμή Άργος Τρίπολη Καλαμάτα και πιστεύουμε ότι μέχρι το τέλος του 2021 θα είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε αυτή τη μελέτη αξιοποίησης συνολικά όλου του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου που αφορά την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος», ανέφερε και στη συνέχεια προανήγγειλε τον χαρακτηρισμό της γραμμής Κατάκολο-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία ως τουριστικής, για να αναπτυχθεί και να λειτουργήσει με συχνότερα δρομολόγια.

«Θα εισηγηθούμε το επόμενο διάστημα στο υπουργείο τον χαρακτηρισμό των γραμμών Κατάκολο-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία και Διακοφτό-Καλάβρυτα να γίνουν τουριστικές γραμμές. Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα για την καλύτερη αξιοποίηση των γραμμών αυτών, με περισσότερα δρομολόγια και αυξημένη τουριστική κίνηση. Σήμερα ανακαινίζουμε το Κατάκολο-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, έργο τριών εκατ. ευρώ και μελετάμε την επέκταση του οδοντωτού», τόνισε σημειώνοντας ότι πρέπει να γίνει μεγάλη προσπάθεια για να καλυφθεί το χαμένο έδαφος των προηγούμενων ετών.

«Είναι ευκαιρία να επαναλειτουργήσουμε τον σιδηρόδρομο σε περιοχές όπου είχε διακοπεί η λειτουργία του τα τελευταία χρόνια και να τον επεκτείνουμε. Ο σιδηρόδρομος στη Δυτική Ελλάδα και στην Πελοπόννησο δυστυχώς έχει μείνει πάρα πολύ πίσω. Την τελευταία δεκαετία έχει διακοπεί η λειτουργία στο μεγαλύτερο τμήμα», ανέφερε.

«Ζωτικής σημασίας για την Ηλεία το τρένο»

Την ανάγκη σύνδεση της Ηλείας με μια σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή υπογράμμισε και ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του

Ο κ. Φαρμάκης ανέφερε αρχικά πόσο σημαντική είναι η σύνδεση της Πάτρα με το τρένο, ωστόσο επισήμανε πως η επέκτασή της ως τον Πύργο  είναι ζωτικής σημασίας για την εξωστρεφή οικονομική ανάπτυξη της Ηλείας.

«Εργαζόμαστε όλοι μαζί ώστε η σιδηροδρομική γραμμή να επεκταθεί μέχρι τον Πύργο,  γνωρίζοντας τη μεγάλη προστιθέμενη αξία που μπορεί να δώσει η εύκολη και φτηνή μετακίνηση προϊόντων από το γάμο της Ηλείας προς την Αθήνα. Εξακολουθούμε να οραματιζόμαστε και να διεκδικούμε τη σιδηροδρομική Εγνατία και τη σιδηροδρομική Ιόνια, τον δυτικό σιδηροδρομικό άξονα που να ξεκινάει από τη Δυτική Μακεδονία και θα καταλήγει στη Μεσσηνία, γιατί πιστεύουμε βαθύτατα ότι μέσω αυτού του μεγάλου εμβληματικού έργου θα αναδειχθεί πλήρως η γεωστρατηγική θέση της περιοχής μας ως βασικού σπόνδυλου στον δυτικό άξονα της Ελλάδας και του Ιονίου», ανέφερε.

Αφωνία Καραμανλή και διαφωνία Σπηλιόπουλου

Στο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε πάντως ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, δεν γίνεται καμία αναφορά στην Ηλεία παρά μόνο στη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας, με εξαίρεση μια γενικόλογη διατύπωση ότι «πιστεύουμε στα σιδηροδρομικά έργα (..) και είμαστε αποφασισμένοι να επενδύσουμε στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας».

Ο περ/κός σύμβουλος Κώστας Σπηλιόπουλος διαφώνησε με την αναβάθμιση της μετρικής γραμμής, τονίζοντας ότι μια τέτοια γραμμή δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες επιβατικές και εμπορευματικές ανάγκες της Ηλείας, και πρότεινε την κανονικοποίησή της. «Η Ηλεία δικαιούται μια γραμμή ευρωπαϊκού επιπέδου» ανέφερε και προανήγγειλε τη συζήτηση του θέματος στο περ/κό συμβούλιο.

Υπό δημοπράτηση η αναβάθμιση του Σταθμού Πύργου

Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει την αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΣΕ, με πρώτο τον Σταθμό του Πύργου, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί «έργο τέχνης» (ΦΕΚ 391/Β΄/25.06.1965).

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γ.Κεφαλογιάννης, η αναβάθμισή του είναι υπό διαδικασία δημοπράτησης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, με χρηματοδότηση από πόρους ΕΣΠΑ.

«Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η επισκευή και η συντήρηση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων του κτηρίου, καθώς και η διαμόρφωσή του, έτσι ώστε να εξυπηρετεί αφενός την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού μέσω του κομβικού Σ.Σ. Πύργου των σιδηροδρομικών γραμμών Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα και Κατάκολο-Πύργος-Ολύμπια και αφετέρου, μέσω της επιλογής κατάλληλων χρήσεων το κτίριο να αποτελέσει, στο πλαίσιο της ΟΧΕ το κεντρικό στοιχείο του υπό μελέτη άξονα ανάπλασης που έχει ωςαρχή το ίδιο το κτήριο και κατάληξη το ιστορικό κέντρο της πόλης», σημείωσε και πρόσθεσε ότι στόχος είναι ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πύργου να είναι όχι μόνο χώρος γρήγορης εξυπηρέτησης και διαμετακόμισης αλλά και κέντρο φιλοξενίας πολιτιστικών, παραγωγικών και κοινωνικοοικονομικών εκδηλώσεων.

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

To Top